Σάββατο 11 Σεπτεμβρίου 2010

Δυναμικό και διαφορά δυναμικού.Φύλλο εργασίας.


Ένα φορτισμένο σωματίδιο σε ηλεκτρικό πεδίο, έχει ενέργεια; Μπορούμε να την υπολογίσουμε; Τι τιμές μπορεί να πάρει, για παράδειγμα μπορεί να είναι αρνητική; Και πώς συνδέονται οι αυξομειώσεις της δυναμικής ενέργειας, με το έργο; Με ποιο έργο; Και η κινητική ενέργεια; Πώς συνδέεται με τα παραπάνω;
Ένα φύλλο εργασίας που βάζει (τον φιλόδοξο) στόχο να περάσει τις ιδέες αυτές στους μαθητές στο μάθημα της γενικής παιδείας.



Τετάρτη 8 Σεπτεμβρίου 2010

Πειραματιζόμενοι με την πίεση και την θερμοκρασία αερίου

Πειραματική διάταξη στο εικονικό μας εργαστήριο του Ι.Ρ. Παίζουμε με τις ταχύτητες των σφαιριδίων και έτσι μεταβάλλουμε την θερμοκρασία του "αερίου" μας. Πειράζοντας την δύναμη στο έμβολο, αλλάζουμε την εξωτερική πίεση στο αέριο. Παρακολουθούμε την θέση που ισορροπεί το έμβολο και βγάζουμε συμπεράσματα για την μεταβολή του όγκου όταν η πίεση μένει σταθερή και μεταβάλλεται η θερμοκρασία και αντιστρόφως. Τα συμπεράσματα είναι ποιοτικά δηλαδή δεν έχουν ποσοτική ακρίβεια.

Κατεβάστε το αρχείο Interactive physics από εδώ.

Τρίτη 7 Σεπτεμβρίου 2010

Νόμος Coulomb και ένταση ηλεκτρικού πεδίου. Φύλλο εργασίας.

Ένα φύλο εργασίας πάνω στο νόμο Coulomb και την ένταση του ηλεκτρικού πεδίου.


Μπορείτε να το κατεβάσετε κάνοντας κλικ εδώ.

Δυναμικές γραμμές. Ένα φύλλο εργασίας

Μπορείτε να κατεβάσετε ένα φύλλο εργασίας πάνω στις δυναμικές γραμμές ενός ηλεκτρικού πεδίου.


 Κάνετε κλικ  εδώ.

Τετάρτη 16 Ιουνίου 2010

ΘΕΜΑΤΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

Παραθέτω τα θέματα των φετεινών εξετάσεων στην Φυσική Γενικής παιδείας Β Λυκείου στο 3ο Γενικό Λύκειο Χανίων ΕΔΩ και συνοπτικές απαντήσεις στα θέματα αυτά ΕΔΩ

Δευτέρα 14 Ιουνίου 2010

Θέματα Εξετάσεων Φυσική Β΄ Τάξης.Γ.Π.

ΘΕΜΑΤΑ ΓΡΑΠΤΩΝ ΠΡΟΑΓΩΓΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΜΑΪΟΥ-ΙΟΥΝΙΟΥ  2010
ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ Γενικής Παιδείας
ΤΑΞΗ Β΄
ΘΕΜΑ 1°:
Στις ερωτήσεις 1-4, να γράψετε στην κόλλα σας τον αριθμό της ερώτησης και δίπλα το γράμμα που αντιστοιχεί στη σωστή απάντηση.
1)       Η θερμότητα που παράγεται πάνω σε ένα αντιστάτη που διαρρέεται από ρεύμα:
i)       Είναι ανάλογη με την ένταση του ρεύματος που τον διαρρέει.
ii)      Είναι ανάλογη με το τετράγωνο της έντασης του ρεύματος που τον διαρρέει.
iii)    Είναι αντιστρόφως ανάλογη με το τετράγωνο της έντασης του ρεύματος που τον διαρρέει.
iv)   Είναι ανάλογη με την τάση που επικρατεί στα άκρα του.
2)       Στο επίπεδο της σελίδας βρίσκεται ένα πολύ μακρύ ευθύγραμμο σύρμα που διαρρέεται από ρεύμα. Στο σημείο Α του σχήματος η ένταση του μαγνητικού πεδίου που δημιουργεί ο αγωγός:
i)    Έχει φορά όπως το διάνυσμα (1)    ii) Έχει φορά όπως το διάνυσμα (2)
iii)  Είναι ανάλογη της απόστασης r.      iv) Είναι αντιστρόφως ανάλογη της απόστασης r.
3)       Ένα σωληνοειδές μεγάλου μήκους διαρρέεται από ρεύμα. 
i)       Στο εσωτερικό του δημιουργείται ομογενές ηλεκτρικό πεδίο.
ii)      Δημιουργείται μαγνητικό πεδίο μόνο στο εσωτερικό του.
iii)    Το μέτρο της έντασης του μαγνητικού πεδίου στο μέσον του είναι ανάλογο του αριθμού των σπειρών του.
iv)   Οι δυναμικές γραμμές του μαγνητικού του πεδίου είναι κυκλικές.
4)       Ένα μικρό σφαιρίδιο ταλαντώνεται στο άκρο νήματος με περίοδο Τ.  Η περίοδος ταλάντωσης θα αυξηθεί όταν:
i)    Αυξήσουμε το μήκος του νήματος.           ii) Αυξήσουμε τη μάζα του σφαιριδίου.
iii) 
Αυξήσουμε το πλάτος ταλάντωσης.           iv) Το εκτρέψουμε κατά μεγαλύτερη γωνία.
5)       Χαρακτηρίστε τις παρακάτω προτάσεις ως σωστές ή λανθασμένες.
i)       Η αντίσταση ενός μεταλλικού αγωγού είναι ανάλογη του μήκους του.
ii)      Η ειδική αντίσταση ενός χάλκινου σύρματος δεν εξαρτάται από τη θερμοκρασία.
iii)    Ο κανόνας του Lenz εκφράζει την αρχή διατήρησης του φορτίου.
iv)   Δύο κυκλικοί αγωγοί διαρρέονται από το ίδιο ρεύμα. Ισχυρότερο μαγνητικό πεδίο δημιουργείται στο κέντρο του αγωγού με την μικρότερη ακτίνα.
v)     Η μαγνητική ροή που διέρχεται από ένα πλαίσιο, που το επίπεδό του είναι παράλληλο με τις δυναμικές γραμμές μαγνητικού πεδίου, είναι μηδέν.

Η συνέχεια σε pdf


Παρασκευή 4 Ιουνίου 2010

ΚΙΝΗΣΗ ΑΜΑΞΙΔΙΩΝ & ΕΠΑΓΩΓΗ

Πάνω σε λείο οριζόντιο επίπεδο ηρεμούν δυο όμοια αμαξίδια, μάζας m το καθένα. Στη πλατφόρμα του ενός αμαξιδίου υπάρχει ραβδόμορφος μαγνήτης, ενώ στη πλατφόρμα του άλλου ιδανικό πηνίο το οποίο συνδέεται με αντίσταση R, όπως φαίνεται στο παρακάτω σχήμα.

Αν στο αμαξίδιο που φέρει το μαγνήτη δώσουμε αρχική ταχύτητα u0 με φορά προς τα αριστερά, να προσδιοριστούν στο τέλος του φαινομένου που θα συμβεί: α) η ταχύτητα του κάθε αμαξιδίου & β) το συνολικό ποσό θερμότητας που αναπτύσσεσαι στην αντίσταση R λόγω φαινομένου Joule.
(σημείωση: τα αμαξίδια δεν προλαβαίνουν να συγκρουστούν)